Ada pesanan tak?

tetamu jemputan

Followers

klik lah jangan malu-malu

Jumaat, 8 April 2011

** Aku Seorang Jutawan **

Assalamualaikum...
Kali ni ummi Anum nak join Segmen pulak by blog http://hidupdaku.blogspot.com/


Nak join???
Klik SINI

Kalau Aku Seorang Jutawan...
Kalau aku Seorang jutawan..alangkah indahnya hidup ini...banyak benda yang boleh aku buat dan lakukan...Apa nak kisah aku kan seorang jutawan...hehehe...So..Benda yang pertama sekali aku nak buat kalau aku seorang jutawan ialah..menunaikan haji di tanah suci Mekah dengan membawa sekali kaun keluarga aku dan juga kaum keluarga mertua ku...
Perkara kedua aku nak buat ialah mencari mana-mana rumah anak yatim kat Malaysia dan menyalurkan derma kepada rumah anak-anak yatim tersebut.Sebenarnya ini ialah salah satu impian aku...kalau tak pun aku sendiri yang akan buka rumah untuk anak-anak yatim berlindung dan menjaga mereka.
Lepas tu..aku akan beli tanah dan buat rumah..al-maklumlah..aku mana ada rumah sendiri lagi..sekarang ni pun tinggal kat kuarters kerajaan.Aku tak akan buat rumah yang besar pun tapi cukuplah sebuah rumah untuk aku sekeluarga berteduh..kalau buat besar2 pun tak guna jugak sebab nanti tinggal aku dan my hubby jer kalau anak-anak dah kahwin.
Perkara ke empatnya..aku jugak akan buatkan rumah untuk kedua ibu bapa ku.eh!eh!..bukan aku yang buat..aku cuma keluarkan modal jer untuk buat rumah..aku kan jutawan..heheh!!Dan rumah tu aku buat 8 bilik tidur...aku kan ada 7 orang adik beradik so..seorang satulah..dan bilik yang satu lagi bilik mak ayah lah kan...Yalah sekarang ni umah mak ayah aku cam dah nak roboh di makan anai2..sedih ah!!Kalau time semua balik raya boleh lah bilik masing2 dan tak adalah nanti yang tidur kat ruang tamu...
Aku jugak akan binakan umah umtuk mertuaku...samalah tu rumah cam nak roboh kan..rumah kampung lah kata kan...
Aku Juga akan keluarkan modal untuk bantu bisness yang sedang ayah aku jalankan sekarang ni...Selain tu kalau dah jutawan kena jugak keluarkan zakat kan???so..bayar zakat agar hidup berkat..hehehe..
Hah!!!! setakat ni itu sajalah...impian dan harapan ku..Kalau lah aku seorang Jutawan....

OK! DONE...
Amacam tuan punya segmen???ok tak??

1 ulasan:

nanie zainudin berkata...

Helllooooooooo...

Nanie jalan2 n follow sesiapa yg nanie belum follow....

kowank nak HADIAH tak?

try tgk entry ni...

http://ciknaniezainudin.blogspot.com/2011/04/hadiah-lumayan-dari-saysmy.html